Världens bästa Isabelle

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Isabelle Karlsson - 28 november 2011 23:10

Tänkte bara meddela att bokeh var svårt att få till rätt.
Jag kommer nog öva hela vintern, är ju lättast med alla julljus !

 

Bokeh med något fokus i förgrunden.

 

Random bokeh med stora suddiga "bollar"

 

Julstjärna som jag inte blev så nöjd med, men tänkte ta med den för att visa olika typer och lite inspiration.
Fotar ni bokeh? Länka så jag får se! :) 

Av Isabelle Karlsson - 28 november 2011 15:36

Nu är det så att jag aldrig har(medvetet) fotat bokeh,  så det hade jag tänkt att göra, men att bara fota vanlig bokeh är ju inte mega kul, så då gör man egna bokeh mönster. Hittade en väldigt bra video med en kille som förklarar och visar hur man gör. Så nu ska jag börja klippa och klistra.


Vanlig bokeh:

 

Mönster bokeh:

Hm är nybörjare på det här men bokeh är typ ljus ur fokus.
så nästan alla bilder med ljuskällor i som är ur fokus är bokeh, right?

fast vissa kan ju vara mindre bra, det svåra är nog att itne få det suddiga suddigt typ, man måste ju ha skärpa på det suddiga med. Dumt förklarat kanske, här är en bild.

Bokeh ur fokus:

   

Ni ser skillnaden va? den sista bilden är ju inte alls så kul ijämförelse med de andra bilderna.

dessutom har jag lånat alla bilder ifrån google, bara så ni vet.

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards