Världens bästa Isabelle

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Isabelle Karlsson - 5 december 2011 23:54

Blev lite sugen på att baka, så gjorde jätte snabba kakor. 


100 gr smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
2½ dl mjöl
1 tsk bakpulver

Rör smör och socker poröst, tillsätt övriga ingredienser och arbeta snabbt ihop till en deg.

Rulla degen till tre längder, lägg på plåt och platta till dem.

Grädda mitt i ugnen ca 10-12 minuter i 175 grader.

Skär dom som du vill ha dom medans dom är varma. 

Sedan är det fritt fram! jag tycker dom var godast när dom fortfarande var varma, men det är en smaksak!

Och självklart slängde jag i liiite karamellfärg och på med strössel, bara för jag inte gillar fula kakor.

 

Dom blev godkända av Eric som tur är ! :)

Av Isabelle Karlsson - 5 december 2011 01:25

Så här gjorde jag mina färgglada leopard naglar.

Vill man ha zebra istället så gör man ju helt enkelt bara ränder istället.

Enjoy!

   

Måla vitt nagellack, ett lager räcker.                        Måla nagellack på en sminksvamp och dutta på nageln.

Gör inget om det inte täcker helt.

   

Sedan duttar man med alla olika färger på nageln, man kan ta vilka färger man vill och känner för.

   

Sedan fortsätter man dutta tills nageln är täckt och det vita inte syns(om man inte vill ha vitt då)

 

Sedan målar jag med ett genomskinligt lack.            Gör lite prickar här och där med en smal pensel.  

     

Sedan målar jag svart med smal pensel runt prickarna.  Sedan tar jag bort det som hamnat utanför med lite                                                                                               nagellacks remover på en tops istället för pad(så råkar man                                                                                     inte ta bort det på nageln).

 

Voila! Var inte så nogrann då jag fokuserade mer på att ta kort än att måla ordentligt.
Men ja så lätt var det, skriv en kommentar och länka så jag får se när ni provat på detta! xoxo 

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards