Världens bästa Isabelle

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Isabelle Karlsson - 29 december 2011 23:55

Idag åt vi smörgåstårta på jobbet för att en kille klarade körkortet ! Woho!

När jag kom hem (någon minut över 18) så startade skene järn sina fyrverkerier dom brukar skjuta iväg varje år.
Hade helt glömt bort det! SÅ Tyson fick följa med ut och ta kort.(dom i förra inlägget)
Sen Sorterade vi lite saker och började göra muffins.

Det fick bli drottningssyltmuffins med vit choklad & morotsmuffins med kanel.

Gud vad goda dom blev båda sorterna!

Dom ser inte så fina ut med dom var goda och äta iaf, det tyckte Eric med !

 

Haha jag lite iordning när jag bakar!

 

Muffins med drottningssylt och vit choklad ca12st.

1ägg

1dl socker

50g smält margarin

1/2dl mjölk

1 1/2 dl vetemjöl

1tsk bakpulver

2-3msk drottningssylt

ca 1/2dl vit choklad


Blanda ägg och socker poröst, blanda sedan i resten förutom chokladen.

Häll hälften av smeten i muffinsformar och lägg sedan på chokladen och sedan resten av smeten.

In i mitten av ugnen 12min 200grader. Voila!

   

Morotsmuffins med kanel ca 12 st.

2 rivna morötter

50-150g smör, beror på efter egen smak, jag tog självklart 50g, blev super bra!

2st ägg

2dl socker

2-3tsk kanel

3 dl mjöl

2tsk bakpulver


Blanda ägg och socker poröst, släng i resten(morötterna sist är lättast)

Häll i formar och in i ugnen ca 15min 200grader. Klart!

Av Isabelle Karlsson - 29 december 2011 19:43

Idag åt vi smörgåstårta på jobbet och sedan när jag kom hem vid 18 började skene järn skjuta upp sina fyrverkerier som dom gör varje år. Viken bra dag!
SÅ sprang upp och hämtade Tyson och sedan gick vi ut och tog kort, första gången jag fotar fyrverkerier med systemkamera.

Hade nog behövt lite tips först men det blev ganska bra med tanke på att det var storm ute samtidigt och störtregn!

         
Ah man ser väldigt tydligt att det blåste rejält, den sista tog jag med bara för att visa hur mycket dom blåste iväg X)

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards