Världens bästa Isabelle

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Kosmetiskt tatuering

Av Isabelle Karlsson - 2 augusti 2012 02:34

Idag hade jag tid hos Qia på pistolero för att tatuera mina ögonbryn och göra en ny dermal anchor på samma ställe som förra gången.

Så vi började med ögonbrynen, färgen är semi-permanent och håller då 3-5 år så det bleks med hunden allt efter som man solar, byter hud och sånt dära.

Vi gjorde först en grund form och sedan byggde vi på allt eftersom, gick upp och kollade i spegeln emellanåt så vi fick se i ett annat ljus och diskutera fram hur vi tyckte det skulle göras mer.

Bra kommunikation och jag hade jätte kul.

Gjorde inte ont, sved väll lite fram emot slutet men det var verkligen inte farligt.

Hade ju lätt kunnat fortsätta, det var värt det.

Ska fyllas i igen om ca en månad, då ska vi även kolla på hur min dermal mår.

hade en dermal anchor för något år sedan som itne ville läka men ville ge det ett nytt försök då detta inte var samma platta som hon använde. så kanske funkar bättre denna gången.

Blir ju inte värre än ärret jag redan hade ändå.

Ja man skär ut en del hud/kött där man vill ha den med en rundskalpell sen hakar man i en typ oval platta med smycke på. Svårare är det inte. Om man inte redan har haft en där så det är ärrvävnad hehhehe...

Hon tog i och tryckte och vände haha lite väl hård hur hade jag där så var itne det lättaste.

Blödde en del men till slut fick hon i den och nu hoppas vi den sitter kvar.

Känns skönt med en bra studio så nära och om det är minsta lilla grej är det bara att höra av sig.

Bäst!

Nu måste jag sova för ska ringa veterinären vid 8 för tyson har nog analsäcksinflammation. Igen stackarn.

Känner mig så hjälplös när han kollar med sina puppy eyes och bara vill att jag ska få bort det onda och jag inte kan göra ett dyft :( Aw mitt hjärta ! snutten uhu, imorgon blir det bra.

Dessutom har jag nog feber, eller bara frossa. Lets see tomorrow.

Att tatuera sig i ansiktet var något nytt, haha. God natt.

XOXO

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle Karlsson - 12 september 2014 12:44


Av Isabelle Karlsson - 4 september 2014 15:37

What i do when i have nothing to do heh

Av Isabelle Karlsson - 8 maj 2014 11:59


Fyllde i med lite färg. Den 26 fortsätter vi!

Av Isabelle Karlsson - 21 april 2014 16:24

Allting rör sig så fort. Behöver lite slowmotion för att hinna med. Jag fattar ingenting. Vad händer? Kommer jag explodera? Eller har jag redan gjort det? Känns som om mitt psyke har blivit drogat. Jag släpas med på vad som förväntas hända ...

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards