Världens bästa Isabelle

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabelle Karlsson - 26 februari 2013 00:02

Idag började jag klockan 7.30 och då skulle vi dela ut kaffe på stationen i sandvika, var himlans tidigt men det var väldigt kul!
Sen hade jag uppläring på öppning av restaurangen och kassan.
Mycket man ska komma ihåg men det kommer nog efter vart.
Jobbade till klockan 17.30 så 10 timmar var mycket när man ska lära sig mycket och är uppe tidigt men tycker jag gjorde bra ifrån mig då det va första gången på de uppgifterna.
Sen kom Trym och hämtade mig efter jobb så lagade vi mat och åt.
Han hade pt time så jag åkte med och tränade en timme, var längesen så behövdes!
Känns skönt att man är väldigt rörlig på jobbet och inte bara sitter still, borde köpa en stegräknare!
Japp det ska jag göra.
Ska fixa skattekort imorgon så jag kan skaffa bankkonto så jag får lön! :)
Nu är jag trött. God natt!

Av Isabelle Karlsson - 23 februari 2013 23:34

Idag har jag haft en underbar dag med världens bästa pojkvän!
Var på en skidanläggning ca 15min från lägenheten som heter Tryvan.
Så idag har vi åkt skidor!
Var sjukt längesen men det satt i fortfarande, vurpade inte en enda gång och var jättekul :D
När vi kom hem lagade vi bacon inlindad ytterfile med potatis och bearnaise. Jätte gott!
Nu ska jag strax sova för imorgon är det jobb möte och sedan jobb!
Pengar pengar!
Puss på er.

Av Isabelle Karlsson - 5 februari 2013 22:38

Måndag- sova ut med min awesome pojkvän. Chilla medans han var på jobb sen tränade vi på kvällen.
Tisdag- sova länge, kolla på tv och laga ugnspannkaka, vänta på att Trym jobbat klart, åka och träna sen hem för att laga mat.
Onsdag- jag ska städa och göra iordning inför torsdag. Kanske köpa jobbar skor och kläder. Ev. Träna.
Torsdag- fylla år!!! :D
Fredag- jobba 15-22
Lördag- kanske jobba
Söndag- kanske jobba

Av Isabelle Karlsson - 4 februari 2013 22:36

Alla i Sverige klagar på snön som kommit nu.
Här i Norge har vi MASSA snö överallt.
Var glada att ni fick se marken en stund iaf haha
Här är det bara de större vägarna som är utan snö annars är det vitt.
Ska bli skönt med sommar!

Av Isabelle Karlsson - 4 februari 2013 12:04

Det nya året firades i USA och kommer blogginlägg om hela resan snart!
När vi kom hem hade vi sjukt mycket snö som vi hade glömt bort, även glömt bort minusgraderna uhuhu. Sen började Trym jobba, jag sökte jobb och var på intervju på en restaurang som heter Egon. Kolla in den på Egon.no
Provjobbade fre & lör, fick jobbet och jobbade söndag !
Idag är jag ledig så väldigt segt att ta sig ur sängen.
Ska tvätta jobbskjortor och byxor.
Måste också köpa Goa jobbskor, svarta byxor och lite sådana grejer.
Trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att vara servitör så har definitivt en annan syn på yrket nu.
Men det är väldigt kul, man får träffa nya människor och göra väldigt mycket olika saker varje dag.
Träningsvärk ingår haha
Ska lära mig bära fler tallrikar på en gång, för går fortfarande lite ostabilt.
Men igår gick det bra med 3 flera gånger, så det tar sig!
Och gud vad god mat dom har, får äta där i jobbet och ja, rekommenderas verkligen!
Nu ska jag duscha klä på mig å äta frukost.
Hoppas ni har det bra! <3

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards