Världens bästa Isabelle

Alla inlägg under november 2013

Av Isabelle Karlsson - 21 november 2013 00:42

Välkomnar höstdepressionen.
Vill även säga hej till mina kära hjärtklappningar, söndergråtna kuddar, meningslöshet, misslyckande och och många fler som så kärt har kommit tillbaka.
Jag insåg idag att jag nästan inte har gjort något rätt i livet.
Allting jag har gjort har blivit fel.
Jag kan inte ens må dåligt, inte ens psykiskt.
När folk erbjuder sig att hjälpa mig gör jag till och med fel.
Jag är helt vilsen i livet.
Jag har ingen aning om vad jag vill.
Och det sårar tyvärr många.
Jag fick höra att jag är självisk. Det kanske jag har blivit. Förr i tiden tänkte jag aldrig på mig själv utan alla andra kom i första hand.
Så länge alla andra mådde bra så var jag nöjd. Men någon sa en gång att jag måste göra det jag mår bra utav med.. Men om jag gör det jag mår bra av och det sårar andra så mår jag ju inte bra utav det heller.
Det går inte att vara alla till lags.
Jag har stängt in så mycket att det liksom har börjat spricka och komma ut .
Jag har alltid visat den starka sidan och gjort sken av att allt alltid har varit bra.
Men sanningen är att det har varit den lätta utvägen för att inte visa den svaga sidan.
Jag mår fasen inte bra och det är så många faktorer som spelar in.
Ord som etsat sig fast hela ens liv och jag vet vad folk tycker och tänker.
Känns inte som om jag har någon kvar heller.
Mamma sa idag att jag var bra på att köra bil.
Kom då att tänka på att jag inte ens vet när någon sist sa att jag var bra på något. Jag är faktiskt inte bra på något.
Jag kan vanliga saker som alla kan.
Inget speciellt alls.
"Du kan få hjälp och någon att prata med" men sitta och prata med någon om hur miserabelt man tycker sitt liv är låter hemskt. Jag vill inte.
Jag vill trycka in allt igen, allt det negativa, in i lilla bubblan Och hoppas den expanderar så allt får plats denna gången.
Jag vill inte må dåligt, vem fasen vill det?
Jag har tappat min empati längs vägen och är värdelös.
Men jag hinner inte med, jag måste jobba och kämpa på. För får jag inga pengar så blir allt värre.
Måste ha råd med hyra, mat, räkningar, inkasso. Så må dåligt har jag verkligen inte råd eller tid med.
Min säng är stor men tom.
Elementen tickar och klagar.
Huvudet och hjärtat sprängs av känslor och tankar.
JAG VET INTE VAD JAG VILL.
Vill jag vakna imorgon?
Vill jag vara själv?
Vill jag inte vara själv?
Vill jag jobba?
Vill jag vara ledsen?
Vill jag bo i Sverige?
Vill jag ha hjälp?
Vill jag tänka på mig själv?
Vill jag tänka på andra?
Vill jag göra något nytt?
Vill jag falla in i gamla banor?

Allt jag har gjort de senaste dagarna har varit fel.
Försöker samla ihop mig och tänka.
Men det blev också fel.
Jag kan ju inte vara skärma av mig från allt, tydligen. För det var fel.
Jag kan inte tänka på mig själv. För det var fel, SJÄLVISK.
Jag kan inte låta folk vänta, för dom slutar vänta. Men jag vet inte vad jag vill/kan/orkar.
Ska jag ge upp om saker för att jag inte vet idag, just nu, exakt denna sekund vad jag vill?
Press på livet. Press på Isabelle.
Tror alla till slut säger: vad var det jag sa? Inte ens det kunde du. Varför gjorde du så? Det var väll dumt. Men Isabelle.
Nu är jag väldigt trött. Folk undrar varför jag har svårt att somna och somna om.
Nu vet ni. Huvudet sprängs ju av tankar. Och jag kommer ju ingen vidare vart med tankarna heller.
Blir ju tydligen värre för varje dag som går.
Det värsta är ändå att bli skrattad åt när man mår som sämst och verkligen försöker för sitt liv att komma på vad som blir bäst för alla.
Självisk är jag, jag har fått höra det nu.
Jag ska sluta tänka på mig själv igen så alla får det bra. Då slipper jag ju den ångesten i vilket fall.
Nu får det vara nog.
Jag måste sova. Så jag har råd med livet. Må bra får jag göra när alla andra mår bra igen.
Okej, du får helt enkelt fixa det denna gången Isabelle.
Tryck in det igen och hoppas det stannar. Livet är ju alldeles för kort.
God natt.

[Bild]

[Bild]

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Skapa flashcards