Världens bästa Isabelle

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Gå ner i vikt.

Av Isabelle Karlsson - 3 april 2012 20:36

Det är så att jag vägde mig idag och insåg att jag har typ ett 1/2 kilo kvar tills jag väger vad jag vill igen.
Och nej jag tycker inte jag är tjock, bara det att jag har ett visst avsky av att ha fett på kroppen.
Jag hatar fett i typ alla former, äter inte så mycket fett och petar bort det ifrån pålägg och grejer.

Har snarare en fobi och till för ett halvår sen så kunde jag inte få tag i något fett på min kropp men sen så:
Bytte jag jobb, fortsatte att inte röka, skaffade körkort...
Sen gick jag upp ca 5kilo.(!!!)
Och när jag då vägde mig och insåg att jag vägde 5kilo mer än jag brukar så fick jag fnatt och skulle ha bort det helt enkelt. Kan fortfarande få tag i typ armar, ben, mage och så..Har väll bara gått ner på fel ställen.

Men ska försöka få tag i lite träning istället så saker blir som jag vill.

Jag struntar fullständigt i om det finns tjockare människor och rent av feta personer.

Blir alltid rabalder när jag nämner något om att gå ner i vikt för ingen tycker jag behöver det.

"Du är inte tjock"

Nej men jag vill INTE bli det heller, att gå upp 5 kilo är en stadig början till att bli tjock.

jag kommer ju inte vara den som sitter tjock i framtiden och kämpar för mitt liv i "biggest loser" eller "älskling du har blivit en tjockis".

Jag vill INTE hamna där helt enkelt, så därför tänker jag inte hamna i närheten heller.


Jag vill må bra psykiskt och det gör jag inte genom att se ut som jag gör just nu.

Så därför vill jag gå ner i vikt och byta ut fettet till muskler.

Jag vill kunna gå i bikini på sommaren, kunna visa mig i underkläder eller rent utav naken utan att vilja skyla mig.

Erkänner så mycket just nu som ingen vet, men för att alla ska få klarsak i detta känns det bäst att säga som det är.

Jag trivs inte alls med min kropp och folk som träffat/dejtat mig vet detta.

Som man verkar vara och är egentligen är en himlans skillnad.

Jag vill inte må dåligt bara för att folk inte tycker att jag är tjock, min kropp och mitt val.

Tycker inte jag ful, bara inte nöjd med min kropp hur den är just nu.

Jag tänker inte sluta förens jag själv är nöjd.


Ingen har något med hur min kropp ser ut att göra, förutom jag själv.

Vad jag väger har egentligen itne med saken att göra, det sitter mest psykiskt för min skull.

Fettet kan ju få bli muskler och få mig att må ännu bättre.

Jag ska fixa det här och behöver peppning istället för folk som klagar,

det är inte lättare för mig bara för jag inte var tjock ifrån början. 

 
 
Ingen bild

Cia

4 april 2012 14:26

Sådär är det för mig med. Varför måste man va överviktig för att "få" gå ner i vikt.
Får också höra att det räcker. Eller att jag inte behöver gå ner. Men jag vill det. Men nu blir det träning. Muskler. Så jag får fastare kropp. Går jag ner mer kommer revbenen synas för mycket. Och speciellt höftbenen. Fast man kanske får sluta kalla det för "att gå ner i vikt". Man får säga "komma i form". Märkt att då säger ingen direkt något sådär om att man inte är tjock.

Isabelle Karlsson

7 april 2012 19:01

Får säga bygga muskler så kommer folk skratta åt mig istället för att ta det som ett skämt så klagar dom inte iaf! :)

 
Ingen bild

Me

4 april 2012 17:14

Förstår precis va du menar issa // en som känner dig lite :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle Karlsson - 12 september 2014 12:44


Av Isabelle Karlsson - 4 september 2014 15:37

What i do when i have nothing to do heh

Av Isabelle Karlsson - 8 maj 2014 11:59


Fyllde i med lite färg. Den 26 fortsätter vi!

Av Isabelle Karlsson - 21 april 2014 16:24

Allting rör sig så fort. Behöver lite slowmotion för att hinna med. Jag fattar ingenting. Vad händer? Kommer jag explodera? Eller har jag redan gjort det? Känns som om mitt psyke har blivit drogat. Jag släpas med på vad som förväntas hända ...

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards