Världens bästa Isabelle

Alla inlägg under maj 2011

Av Isabelle Karlsson - 30 maj 2011 20:32

Har jobbat & promenixat.

Och idag har jag inget smink, inte gjort något speciellt med håret.

Bara sett ut som jag gör, helt naturlig.

  Isabelle, as herself.

  Fina armbandet.

  Fina armbandet,.

Av Isabelle Karlsson - 27 maj 2011 11:21

Hej.

Jag har ju tänkt sälja min D80 och skulle kolla hur många exponeringar den gjort.

Men det var då ingen som visste hur man kollade det!

Men fick hjälp av MadeByMe som till slut hittade ett lätt sätt att kolla det.

Here we go:

 
Öppna photoshop (jag har cs3) och öppna SENAST tagna bilden med den kameran du vill veta antalet tagna exponeringar.
Klicka på File->File info
...kolla nästa bild...

  Då kommer denna rutan upp och ni hamnar längst upp i "Description".
Klicka på Advanced-> http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/
3dje i listan står det aux:ImageNumber: 20102
(ah i mitt fall stog de 20102)
Varsegoda! Fråga på om ni undrar något.
Jag tackar MadeByMe för att han hjälpte mig :)

Av Isabelle Karlsson - 26 maj 2011 23:42

Har varit hemma hos mamma & pappa idag.

Vi åt glass och tog det lugnt!

Tyson tycker det är skönt att få springa fritt på gräsmattan.

Men han gillade inte regnet.

Skulle nyss ut å kissa men han gick någon meter utanför dörren, kissade och gick in.

Men duktigare än Doris som hellre kissar inne :P

  Dessutom har jag varit duktig idag.

Hemlis!

Av Isabelle Karlsson - 26 maj 2011 00:09

Nu har jag suttit här i typ 3 timmar och pillat i photoshop för att få till min blogg.

Är inte nöjd med bakgrunden men hittar inge bra.

Är jätte nöjd med min header faktiskt.

Lite rörig men det är så jag vill ha det.

Äta lite chips nu, gå ut med Tyson och sen sova bort sjukan!

 

Isabellen pop art.

 

Cider.

Av Isabelle Karlsson - 25 maj 2011 19:32

Har inget för mig så sitter å fixar med kort.

Är inte seriös, bara så ni vet.

 

Isabellen, med det rosa fina håret.

  Jätte fina Tyson <3

Av Isabelle Karlsson - 25 maj 2011 12:43

Nu har jag bestämt mig för att sälja min älskade nikon D80.

Den är i utmärkt skick och har aldrig krånglat.

Vad som ingår:

Nikon D80 hus + AF-S NIKKOR 18-70mm 1:3.5-4.5G ED DX

(för att vara väldigt specifik)

Linsskydd & skärmskydd(?)

  Hade tänkt mig typ 4000:- men det går väll att diskutera.

Ska köpa mig en ny kamera så inte långt under 4 för att jag ska kunna spara ihop till en ny!

Kommentera detta inlägget eller skicka ett sms(för er som har mitt nr)

Av Isabelle Karlsson - 23 maj 2011 22:30

Idag har jag varit sjuk med feber och världens huvudvärk.

Halsen har då inte mått bra heller.

Har inte fått något gjort direkt.

Tvättat och diskat.

Sov till klockan 2 när Eric skulle till jobbet.

Sen vilade jag i soffan resten av dagen typ.

Lagade spagetti och köttfärssås, både jag och Tyson tyckte det var gott.

Katten fick tonfisk.

  Tyson <3   Sjukling Isabellen.

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards