Världens bästa Isabelle

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Isabelle Karlsson - 2 oktober 2011 14:00

Jag och Tyson åkte hem till mamma och pappa för att äta lunch sen åkte vi till Matilda för att fira att hon fyllt år. Jag fick köra mammas volkswagen Tiguan, automat. Jätte läskigt att inte behöva hålla koll på att växla och grejer!
Men det gick super bra.

Matilda bjöd på Tacos o fika. mums!

h Hihi Piccolo   


Posar Tyson och Piccolo   

 Haha Sophie och jag   

Av Isabelle Karlsson - 2 oktober 2011 00:28

Som ni kanske läste så var jag på Backabanan i Skene idag och kollade på cross en liten stund.

Tydligen skadades någon jätte allvarligt!

(inte under tiden jag var där utan efter jag åkt)

Kopierat ifrån Aftonbladet.se :

Flicka svårt skadad i motocrossolycka

Svart år för sporten

En 15-årig flicka skadade sig svårt under en motocrosstävling i Skene i dag.

Olyckan är den senaste i raden av allvarliga motocrossolyckor i år.

Den 15-åriga flickan deltog i en ungdomstävling på Backabanan i Skene när olyckan var framme och hennes motorcykel gick av banan, , skriver BT  på nätet.

Flickan, som är från Stenungsund, fördes omedelbart till Östra sjukhuset i Göteborg med befarade ryggskador.

– Vi vet inte mer eftersom de har sekretess på sjukhuset, säger tävlingsledaren Joakim Larsson till TT.

Högsta siffran sedan 2007

Efter olyckan bröts tävlingen, bland annat med tidigare dödsolyckor i åtanke.

Så sent som den 28 augusti avled en 15-åring under en motocrosstävling i Västerås, den tredje dödsolyckan inom motocross bara i år. Inte sedan 2007 har antalet olyckor med dödlig utgång varit så många.

"Inget mönster"

– Vi kan inte se vad som hänt, det finns inget mönster för olyckorna mer än att de är olyckor allihopa, sa Svemos generalsekreterare Per Westling till TT då, och tillade att det är oerhört frustrerande att trenden vänt utan att förbundet, trots omfattande utredningar, kunnat se några gemensamma faktorer bakom olyckorna.

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards