Världens bästa Isabelle

Alla inlägg under november 2011

Av Isabelle Karlsson - 18 november 2011 20:00

Jag och Tyson var ute och joggade/gick samma runda som igår, sen åkte vi och handlade gott till kvällen.

Sedan kollade vi på Corpse bride och efter den Nightmare before christmas, båda av Tim burton.

När dom var slut sätter jag på tvn igen.. och utan någon som helst aning om det börjar

Batman - Återkomsten på 3an, också av Tim Burton.
Hur stor är chansen? As bra tycker vi och fortsätter kolla. med våra levande ljus och grejer.
Hoppas inte Tyson blir rädd för pingvinerna, i båda de andra filmerna så reagerade han på hundarna när dom skällde.
Och dessutom är det jul i denna batman filmen, det är det ju i nightmare before christmas med,  nu vill jag ha jul!
Blir jätte sugen på alla ljus, glitter, dekorationer, paket och SNÖ!
Bra kväll med Tyson   

 

Corpse Bride

   

Vi frös lite så fick tända några ljus.

 

Nightmare before christmas.
Och dom som inte har sett någon av filmerna borde definitivt se dom, båda två.(tre)

 

Batman Återkomsten.

Natti. 

Av Isabelle Karlsson - 17 november 2011 22:03

Naaa... överdrev lite, jag sprang inte riktigt.
Tog med mig Tyson ut på en promenix å jogging tur, kör i intervall så konditionen kommer tillbaka.
Vi hade reflexvästar och en liten blinkande lampa så vi syntes hela vägen.
Jätte duktiga var vi! Hittade fina fotoställen med som vi ska jogga till en annan dag !

   

Ser jätte kort ut på kartan, men är en bit och uppförsbackar finns det, en bra start iaf! Hejja oss!

Av Isabelle Karlsson - 17 november 2011 16:58

För ca 1år sedan rymde våran katt Pisen ifrån oss här på Assberg och vi har inte sett skymten av henne sedan dess.

Men idag hittade jag henne! Hon hade ett nytt hem nu men hon verkade glad över att se mig. 

Lika så bra att hon bor kvar där, hon hade inte tyckt om Tyson alls med tanke på att hon var så rädd av sig.

Åh vad glad jag blev över att se att hon lever, älsklings katten   

   

Var ute och gick med Tyson när jag såg henne, ropade på henne och hon vände sig om.

Hon sprang inte fram pga Tyson så jag band fast Tyson och gick fram och hon sprang till mig!
Spann och strök sig emot mig, precis som förr. Inte en fråga om saken att det är hon och att hon visste att det var jag. Tyvärr kan vi inte ha henne nu, men jag är glad att hon har ett hem och att hon är i livet   

Av Isabelle Karlsson - 16 november 2011 22:30

Jag och Tyson busar järnet i soffan.

Ska snart gå och lägga mig för imorgon är det jobb, upp klockan 6!
Jag tycker jätte mycket om att jobba det är bara det att jag inte gillar att gå upp, inte så tidigt iaf.

Men men så är det hörrni !

         

Tyson är lika trött som mig så nu går vi och kryper ner i sängen!

Av Isabelle Karlsson - 16 november 2011 15:27

Igår var jag på Djurmagasinet och Petra rekomenderade det här medlet emot tandsten och dålig andedräkt till hundar.

Tyson har inte så mycket tandsten och inte jätte hemsk andedräkt men tänkte det är bra så det inte blir mer iallafall.

Är en gel som man ska dutta på tänderna/tandköttet en gång på kvällen och sedan slickar hundarna runt det i munnen så det kommer överallt.

Dom ska helst inte ha ätit eller druckit något 30min innan eller 30min efter dom får det.

Vet inte om det är inbillning men jag tycker Tyson hade bättre andedräkt idag än igår. (han fick det en gång igår på kvällen) Men det är ju bara att testa på och se hur det går  

   

Av Isabelle Karlsson - 16 november 2011 12:37

Tyson ville gå ut så vi tog en liten promenad runt här på Assberg.

Var massa frost ute och såg ganska coolt ut att det bara var frost där det var skugga. Så frosten var formad efter skuggorna.

Ringde äntligen och frågade expert om dom kunde få fram mitt kvitto på min kamera på deras dator och det kunde dom, för den är pajj(min s8000) men nu när jag tog fram den så funkade den. ÅH. kan den inte bestämma sig.

Så använder väll den tills den inte vill mer igen.

 

Tyson i sin fina reflexväst som vi köpte på Gekås för 39:- fanns i många olika storlekar     

Av Isabelle Karlsson - 15 november 2011 23:30

Har glömt att säga att jag och eric kollade på 3 Grimm avsnitt innan idag, jag älskar den serien!

Och kommer antagligen börja följa den.
Är nästan lika exalterad som när första heroes avsnittet gick på svensk tv. 

Ganska dåliga effekter och så men jag gillar den ändå och den har en perfekt blandning av allt.
Så den rekomenderar jag starkt att se på..torsdag 20.00 på 6an.

 

En kille som jobbar som polis och hans faster(tror jag det var) kommer till han och håller på att dö och då får han reda på att han är en av de sista Grimm som lever så han får ta över att passa en nyckel och söka upp de "onda". 
Grimm familjen hade en "förmåga" att kunna se de ondas riktiga utseende och för alla andra såg dom ut som vanliga människor.  Så nu ska han klara av att både vara polis och söka upp onda varelser. 

 

Typ Claire Coffees typ"onda utseende" störde jag mig en del på..

Det hade kunnat göras så mycket bättre, men det var inte så bra.

Men när man är inne i serien tänkte man inte jätte mycket på det faktiskt.
(Förutom när det kommer in någon ny ond med fulare specialeffekter) 

Av Isabelle Karlsson - 15 november 2011 23:26

Nattamat är alltid det bästa, apelsinjuice och toastmackor med; räkor, julskinka, ost och champinjoner.

En salig blandning men jag gillar att lägga ihop allt jag tycker om på en gång.

Mums!

 

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards