Världens bästa Isabelle

Alla inlägg under november 2011

Av Isabelle Karlsson - 10 november 2011 20:19

Skulle åka till mamma och pappa å ge dom pepparkakor och muffins, var tvungen att stanna i Hanatorp för att fota solnedgången, som vanligt.

 

Jag fick 4olika bilder, men kan itne bestämma mig vilken som jag gillar mest, funderar på denna.

Eller någon av dessa? (klicka på bilderna för att se dom i större format)
       

Av Isabelle Karlsson - 9 november 2011 17:57

Jag skrev att jag skulle göra mina nybakade muffins fina, men hade jag vetat vilket helvete det är att hantera å göra glasyr hade jag inte ens gett mig in på det.
Herregud vad fel allt gick. Jag hatar glasyr.
 

Note: Glasyr blir väldigt trögflytande till slut, använd större skål med högre kanter OCH håll fast i skålen när du sätter igång elvispen. Såg dessutom likadant ut på mina kläder (och golvet) som det gör på diskbänken. 

 

Sedan skulle jag torka av skålen som glasyren låg i, men tänkte INTE på att glasyren låg där i, så på den nyavtorkade diskbänken hällde jag ut lite extra bara för att det är så kul att torka upp just glasyr med sin underbara konsistens, och att det jätte kladdigt gör det ju bara ännu roligare...

 

Så de fula muffinsen blev lite fulare och kladdiga, men inte jätte hemska att äta.
Det blir nog ingen impulsbakning för mig på ett tag, och pepparkakorna sket jag i att dekorera, för jag hatar glasyr.

Av Isabelle Karlsson - 9 november 2011 14:17

Idag rensade jag i skåpen här hemma, så hittar jag en tom muffinsforms kartonglåda, "varför ligger den här?" tänkte jag för mig själv.. kollade på den och insåg att det stod ett litet kort muffins recept på, så jag ställde mig och bakade muffins. Insåg att jag varken hade karamellfärg eller något gott att ha i, så fick bli tråkiga chokladmuffins.

Jag kan ju inte nöja mig med bruna tråkiga muffins, så nu sitter jag och väntar på att dom ska kallna så jag kan ösa på med kristyr och lite strössel, för att sedan ge bort dom då jag inte gillar muffins.

Blir nog att jag dekorerar de 36pepparkakor jag köpte i en burk igår till mig och Eric, men han kunde inte äta dom så ger nog bort dom med, mamma, pappa och min bror gillar kakor. Och muffins.
 

Tråkiga muffins som snart ska bli fina.

   

Tråkiga pepparkakor.

Jag tycker att allt borde vara färgglatt och glittra istället. 

Av Isabelle Karlsson - 9 november 2011 00:27

Jag ska bli fin igen, jag ska börja träna och spara mitt hår så det blir långt och brunt.
   

Och nu ska jag banne mej få tummen ur, när jag blivit frisk igen.

Av Isabelle Karlsson - 8 november 2011 21:14

Jag får fota inne för vill inte vara ute så mycket när det är kallt.

       

Gillar nog den översta mest faktiskt.

Av Isabelle Karlsson - 8 november 2011 16:49

Åh jag hatar att vara sjuk, jag blir ju aldrig sjuk! 
Så nu sitter jag här med min egna hemmakur:smultron te med honung, banan/jordgubbs smoothie, pepparkakor och vindruvor.
Jag gillar inte egentligen te, men vad gör man inte för att bli frisk?
Köpte ett citron te med men smultron lät godare.

Har köpt Bafucin med för vaknade massa gånger i natt av att halsen höll på att döda mig.
Det gjorde så jäkla ont!
Men nu känns det lite bättre, måste bli frisk tills på torsdag för då ska jag jobba.
   

Av Isabelle Karlsson - 7 november 2011 19:34

Idag åkte jag själv till Gekås(för första gången)
Man ska inte vara febrig och åka dit, fy fasen vad mycket lättare man blev irriterad.
Det slutade med att jag inte såg mig för och körde in i alla som skulle springa före och sa istället oj massa gånger.
Jag hittade ganska mycket grejer denna gången, nagellack, nagelfilar, vinterjacka, sockar, trosor, parfym, skotork, stjärnljusslinga, reflexsele till Tyson, koppel, hundgodis....m.m.
Massa saker, och jackan kostade hälften av allt jag betalade, men det var den värd och jag tänker inte frysa i vinter!
Särskilt inte nu när jag är sjuk och fryser hela tiden.

En bra dag fastän jag körde fel på vägen hem, blev en liten omväg bara. 
Stannade hos mamma och pappa och åt lax, sås och potatis, mums!
Väl hemma så var det bara till att packa upp alla saker, nu ska jag krypa ner under filten och kolla på tv.

   

Finns china glaze nagellack på gekås nu för 40:- hurray!

 

Jackan ser bättre ut i verkligheten, och om jag försvinner i en lavin så har den en sändare så man hittar mig.

As bra när man är så klumpig som jag är och inte hittar någonstans.

Av Isabelle Karlsson - 6 november 2011 21:28

Jag och mamma gjorde fruktsallad idag och hon hade en äppelskalargrej som skalade, skivade OCH tog bort skruttinnehållet samtidigt!
Jag var sjukt imponerad och vill absolut ha en sådan mojäng! :D
 

              

Awesomeness!   

Presentation


Isabellen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Bilddagboken

 

Jag har även en bilddagbok som man borde kolla in.

nikotindamen.bilddagboken.se/

Något du undrar kanske?

23 besvarade frågor

sök


Ovido - Quiz & Flashcards